Приветствую Вас Гість | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Форма входа

Категории раздела
ШМО початкових класів [5]
ШМО суспільно-гуманітарних наук [3]
ШМО природничо-математичних наук [3]

Поиск

Погода у Веселому

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 63

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Главная » Статьи » Діяльність ШМО » ШМО природничо-математичних наук

    Виступ Мусіхіної Г.П.- керівника ШМО

    КЗ  « Веселівська ЗОШ I - III ступенів    № 2»

     

    Звіт про

     

    підсумки  роботи  методичного  об’єднання природничо – технологічного циклу   над  проблемою  школи

    «Педагогічне  проектування-як  засіб  формування і розвитку  ключових    компетентностей  суб’єктів  освітнього  простору».

     

    Підготувала:

    керівник природничо-математичного

     циклу Мусіхіна Г.П.

     

    Веселе

    2014


                     В епоху державного і духовного відродження України  пріоритетна роль належить розвитку національної системи  освіти і виховання, яка має забезпечити вихід незалежної української держави на світовий рівень.      Значне місце  в цій системі займають  освітні і позашкільні  навчально – виховні   заклади , які спрямовують  свої зусилля на забезпечення потреб учнівської молоді в творчій  самореалізації, здобуття нею позашкільної освіти, умінь і навичок за інтересами. Реалізувати цю задачу  можливо застосовуючи метод проектів. 

           Виходячи з вище зазначеного,  члени  методичного  об’єднання школи  на першому етапі  вирішили працювали  над  проблемою:

    «Метод  проектів-шлях  до  розвитку дослідницьких  пошукових,  проблемних  методів, розвитку  творчості  учителя  і учня».

              На засіданнях м/о  ми ознайомилися з  методичною літературою з цього питання, роботами авторів  методу проектів. Теоретичним обґрунтуванням досвіду становлять положення, що ґрунтуються на загально психологічному понятті про діяльність творчої особистості та її розвитку, розробленому Л.Виготським, В.Давидовим, О. Леонтьєвим, С. Рубінштейном.  До уваги  взято й наукові  обґрунтування педагогів Дж. Дьюї та В.Кілпатрика, що є засновником методу проектів. В основі  будь – якого  проекту  лежать передусім інтереси учнів, розкриття творчого потенціалу дітей.

        Швидкий  розвиток  науки, зростання обсягу  нової  інформації потребують  від  сучасної  школи підготовки   активних,  самостійних

    людей, які  мали   б  високі творчі  здібності та  володіли  певними якостями, перелікує їх:

    - вміти  самостійно  та  творчо  мислити;

    - знаходити  шляхи  вирішення  проблеми;

    - грамотно  опрацьовувати  інформацію;

    - удосконалювати  розвиток  особистої  моральності,  інтелекту, культурного  рівня.

           Як же  зробити  так, щоб  учень  засвоював  нові  поняття  з різних  навчальних  дисциплін, опановував  нову  інформацію, спробував  застосувати  її  під  час  набуття  нових  умінь  і навичок  і разом  з тим  почував  себе  впевненим,  бажав  вчитися ?

              Розв’язати цю проблему можливо створенням  нового формату уроку,  застосування інтерактивних форм навчання.

     Нашою   метою   стало  визначення  шляхів створення  сучасних форм   уроків, що відповідають  новим  вимогам  суспільства.

             Зацікавленість, викликана  учителем   на  уроці, може  перерости  в стійкий  інтерес  до  знань. Педагоги  були  переконані  в  тому, що проектне  навчання не  повинно витіснити  класно – урочну  систему  і стати панацеєю, його  слід  використовувати, як  доповнення  до  інших  видів  роботи.

         Після  вивчення  та  впровадження  інноваційних  технологій  навчання педагогічним  колективом  було  обрано  дану  тему, а саме:

     «Метод  проектів-шлях  до  розвитку дослідницьких  пошукових,  проблемних  методів, розвитку  творчості  учителя  і учня»

          Впровадження  методу  проекту  вчителями  методичного  об’єднання   в практику  роботи  включало в  себе:

    - вивчення  методу  проектів  на теоретичному  і методологічному рівнях;

    - підготовку  учнів до  роботи  над  навчальним  проектом;

    - включення  навчальних  проектів  в тематичне  планування уроків;

    - розробку і здійснення  навчальних  проектів;

    - діагностику  рівня  сформованості  проектних  умінь;

    - плюси  і мінуси проектних  технологій.

             На  другому  етапі  роботи  ми працювали над темою 

       «Проект - як  основа  творчого  розвитку  учня».

     Було  визначено:

    - основні  вимоги  до  використання  методу проектів;

    - правила  для  вчителя, який  вирішив  працювати  з  допомогою  методу    проектів;

    - що  потрібно  для  роботи  над  проектом?

    - можлива  класифікація проектів;

    - типологія  проектів;

    - структура  дослідницької  діяльності;

    - етапи  роботи  над  проектом  та  основні  вимоги  до  його  виконання;

    - характеристика  основних  етапів  роботи  над  проектом;

    - принципи  проектної  діяльності;

    - структура  організації роботи  над  створенням  проекту;

    - схема  поетапного створення  проекту;

    - презентація  проекту.

    Після  вивчення  цих  питань  проектна  діяльність стала  частиною  навчального  процесу  в  старшій  профільній  школі;

    - відхід  від  традиційної  урочної  системи у  бік  творчої  практичної  діяльності;

    - у  профільних  класах  учні  й учителі об’єднані  єдиною  метою.   

    Співробітництво  вчителя і учнів, виконання спільних завдань  ми представляємо у  вигляді таблиці

    Учень

    Учитель

    Визначає мету діяльності

    Допомагає визначати мету діяльності

    Здобуває нові знання

    Рекомендує джерела отриманої інформації

    Експериментує

    Пропонує можливі форми роботи

    Вибирає шляхи рішення

    Сприяє прогнозуванню результатів вибору

    Активний

    Створює  умови для розвитку активності учня

    Суб’єкт  навчання

    Партнер, наставник учня

    Несе відповідальність за результати своєї діяльності

    Допомагає  оцінити отримані результати, виявити недоліки і знайти способи вдосконалення діяльності

     

    Реально  стала існувати  можливість  творчої   діяльності, яка  сприяє  самовизначенню  учня  в  його  подальших  планах  на  життя  і  освіту.

          На  цьому  етапі  було  вивчене  питання  про  готовність  школярів до  проектної  діяльності;

    - які  вміння  й  навички  повинен  набути учень  для  ведення  проектної  роботи;

    - як  сформувати  робочу  групу  для роботи  над  проектом;

    - як  контролювати виконання  проекту;

    - як  створити  паспорт  проекту.

    Проектний метод - це дидактичний  засіб активізації пізнавальної діяльності учнів в  краєзнавчій, дослідницькій роботі, розвитку  креативного мислення  і творчих здібностей дітей. Новизна методу  проектів – не формувати, а розвивати особистість у процесі свідомої  мотивованої індивідуальної діяльності в групі для розв’язання  спільного завдання,  виконання різних навчальних і творчих проектних завдань. На цій основі готуються творчі та науково - пошукові роботи, виступи, доповіді та статті. Вчителями  та  учнями  нашої школи були  підготовлені проекти які узагальнені в наступній таблиці :

     

    Предмет

    Проект

    Керівник

    Результат

    Математика

     

     

     

    «Является ли математика  гимнастикой ума?»

    Кройтар М.Д.

    Участь у шкільному етапі

     

    «Ми знаємо математику».

     

    участь у шкільному етапі

    Математичний

    «Брей – ринг»

     

    участь у шкільному етапі

    Географія

    (географічне

    краєзнавство)

    «Уточнення ситуації зображення на географічній карті  місцевих околиць селища Веселого»

    НестеренкоВ.М.

    1 місце в обл. ет. конкурсу, призер Всеукраїнського етапу.

     

    «Як почуваєшся, Єлизаветівський ліс?!

     

    3 місце в

    обл.  ет. конк.

    «Спортмайданчик замість звалища»

     

    1 місце в обл..  ет. конкурсу

    Хімія

    «Широко распространяет химия руки свои в дела человеческие».

    Прусенко Т.О.

    участь у  методичному фестивалі

    проектів

    ( шкіл. ет.)

     

    «Хімія в фокусах»

     

    предметний тиждень

    Інформатика

    Еколистівки.

     

     

    Артім Н.О.

     

     

    участь в конк.

    «Екоклас»

    Напиши листа  Тарасу

     

    Шевченкініана 2014

    Біологія

    (екологічне краєзнавство)

     

     

     

     

     

     

     

    Історія міст і сіл України.

    Мусіхіна Г.П.

    2м.обл. ет.конкурсу

    Знай, люби, бережи!

     

    2-3 місце обл. ет. конкурсу

    Властивості води

     

    предметний

    тиждень

    Духовна спадщина мого народу

     

    2 місце,

    обл. ет. конкурсу

    Розвиток краєзнавчої компетентності учнів шляхом використання проектної діяльності.

     

     

     

    обл. ет. конкурсу – виставка

    «Освіта Запорізького краю-2014»

    Біологічний захист рослин від шкідників

     

    обл. ет. конкурсу,

    1місце

    Природознавство

    Вода – безпечний дар природи

    Перва  О.В.

    предметний

    тиждень

    Трудове

    навчання

    Пазл « Україна»

    Мухачов О.І

    3 місце в обл. ет. олімпіади

    Фізичне виховання

    «Лелеченя»,

     

    «Веселі старти»

    Мірошник Р.В.

    4 місце в обл. ет. конкурсу

    Районний етап

     

    Учні з задоволенням і інтересом виконували  свої завдання і ті, які пропонували  вчителі.

                           Застосування  проектних  технологій  при  вивченні  предметів  природничо  - технологічного  циклу дає  можливість  будувати  навчальний  процес  цікаво,  творчо, враховувати індивідуальні  здібності, формувати  самостійні  практичні  навики,  розвивати  творчість, активізувати  пізнавальну  діяльність  учнів, будувати  навчальний  процес  на  діалозі  учитель-учень. Вони  по  своїй  дидактичній лінії  направлені  на  формування  здібностей, з  якими

    випускник  школи  стає  більш  практичний  до  життя, уміє  адаптуватися  в різних колективах, тому, що  проектна  діяльність  являється  формою  діяльності, в якій  формуються  здібності до  прийняття  відповідальних рішень, відповідального  вибору.

                    Вчителі нашого методичного  об׳єднання на протязі  звітного періоду  підвищували свій практичний і теоретичний рівень знань. Мухачов О.І., Перва О.В.  дистанційно пройшли курси підвищення кваліфікації. Вчитель біології – Мухачов Олександр Іванович підготував ученицю 11 класу Баштову Інну для участі у роботі МАНу, а також переможця обласної олімпіади з трудового навчання -  учня 9 класу Павлюка В. 

             Педагог  у 2012 -2013 навчальному році посів 2 місце в  обласному етапі конкурсу по розробці  віртуальних уроків з предмета  біології.

        Учитель географії - Нестеренко В.М. розробив власний екологічний проект «Спортмайданчик замість  звалища» який зайняв 1 місце в обласному конкурсі проектів. Завдяки цьому було розпочато будівництво спортмайданчика поблизу школи.

         Члени м/о: Мусіхіна Г.П, Артім Н.О, Кройтар М.Д., Мухачов О.І., Нестеренко В.М.  успішно пройшли курси по використанню ІКТ.

        Під час проведення уроків та позакласних заходів вчителі використовують комп’ютерні  презентації  Power Point, що дозволяє учням структурувати самостійний пошук додаткової інформації та більш глибоко й творчо осмислювати програмний матеріал.

    На всіх уроках під керівництвом педагогів учні використовують мережу

    « Інтернет» при підготовці для здачі ДПА, написання наукових рефератів.

          У учнів є всі можливості  створювати власні  портфоліо, писати творчі роботи, працювати з  різними формами проектів. Учитель біології - Мусіхіна Г.П.  брала участь в конкурсі «Творчий учитель – обдарована дитина», також  стала переможцем обласного конкурсу на кращій  методичний посібник.

    Знання, які вони підтвердили, використовують на своїх уроках.

           Активно працюємо ми на  на сайті « ЗапоВікі». Педагоги нашої школи  обмінюються досвідом своєї роботи, викладають методичні розробки уроків, проекти, створюють блоги.

          Таким чином, працюючи над проблемою   «Педагогічне  проектування-як  засіб  формування і розвитку  ключових    компетентностей  суб’єктів  освітнього  простору» члени методичного об׳єднання   постійно знаходяться в активному пошуку, підвищують  свій професійний  рівень, розширюють фахову компетентність, розвивають творчі здібності учнів  і педагогів. Адже творчий вчитель навчається на протязі всього  життя.

     

     

    Категория: ШМО природничо-математичних наук | Добавил: Инна (26.05.2014)
    Просмотров: 568 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *: